idarejta.blogg.se

Kanske borde testa GI-metoden?

Publicerad 2012-09-22 04:00:44 i Allmänt

Jag har funderat på att testa på GI-metoden. Det ska tydligen vara ett bra sätt att minska sin vikt på! Bli nyttigare och smärtare liksom, haha. Jag har läst en massa fördelar och nackdelar med GI-metoden, och den bästa fördelen för mig skulle nog vara att man får mer energi! Den sämsta nackdelen skulle nog vara att man ska äta regelbundet, haha. Jag är så himla dålig på det! Oftast så äter jag inte ens frukost, men de senaste veckorna så har jag ätit müsli och soygurt, eller en macka till frukost! Bra jobbat! Även fast mackor kanske inte är det bästa att äta. Om man kombinerar GI-metoden med motion så minskar risken för hjärt- och kärlsjukdomar, samtidigt som risken för diabetes minskar! En av sakerna som jag tror kan vara svårast med GI-metoden (eller vilken metod som helst om man vill gå ner i vikt) är att sluta äta socker. Jag dricker läsk typ hela tiden, och jag älskar sötsaker! Även om jag inte äter så mycket godis eller så. Man får äta hur mycket fisk och skaldjur man vill med GI-metoden! Och det är ju helt underbart! Ägg är också okej! Tänk er att behöva vara utan lax, eller äggmackor med räkor! Åh, cruel life. Haha, känns nästan som att jag har övertalat mig själv till att testa på GI-metoden nu, eftersom det bara finns fördelar! Behöver inte gå ner så mycket i vikt, men skulle helt klart må bättre om jag fick mer energi och inte var så himla trött hela tiden! Om jag testar så kan jag skriva om det senare! Har någon här testat GI-metoden? Hur fungerade det? mer om GI här

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Bloggerfy Splinx