idarejta.blogg.se

Om att låsa sig ute

Publicerad 2012-09-24 21:03:12 i Allmänt

En gång så råkade jag låsa mig ute. Vi hade en ytterdörr som alltid är låst, förutom när man liksom pillar in låskolven. Fast det gjorde vi inte. Och så råkade jag smälla igen ytterdörren utan att kolla att jag hade med mig nycklarna. Det var inte så genomtänkt... Iallafall, jag var typ 10 år gammal så jag var ju inte så himla smart att jag gick över till någon granne och lånade telefonen så jag kunde ringa mamma eller nåt. För ni vet, att när jag var ung så hade vi inga mobiltelefoner! Utan jag gick och försökte få upp någon av källardörrarna... Slutade med att jag tog sönder en källardörr, haha. Det blev en dyr historia. Hade varit mycket smidigare att bara ringa en låssmed som kunde komma och hjälpa mig. Men som sagt var... ingen hjärna, ingen mobil, inga pengar. Nästa gång jag låser mig ute så ska jag bara acceptera det faktum att det är mycket smidigare och bättre att ringa en låssmed istället för att försöka ta tag i problemet helt själv. Det är mycket billigare att ringa en låssmed istället för att ta sönder en hel dörr, haha. Hoppas dock att jag slipper låsa mig ute fler gånger.... Speciellt på vintern, haha. Nu bor vi visserligen inte i hus längre, och nu har jag en mobil så att jag kan ringa mamma (som har en nyckel) ifall det skulle hända, men jag tänker tillbaka på gången när jag tog sönder dörren och bah "mmm nästa gång ska jag ha en bättre plan". Så om mamma inte svarar... så ringer jag en låssmed, haha. DEAL!
en bra låssmed i Danderyd

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Bloggerfy Splinx